Milloin: 15.2.2021 klo 19:00
Linkki tapahtumaan: https://zoom.us/j/91449378035
Mitä: Lämpimästi tervetuloa seuraamaan Taideyliopiston Sibelius-Akatemian musiikinteorian lehtori Ville Kompan esitystä.

Nuori Jean Sibelius matkusti syksyllä 1890 Wieniin opiskelemaan soitinnusta. Millaisen vaikutuksen kaupunki ja sen kansainvälinen ilmapiiri tekivät häneen, entä sen musiikkielämä? Miten konsertit Wienin musiikkisaleissa vaikuttivat häneen? Wienin-vuodella oli ratkaiseva merkitys Sibeliuksen säveltäjäkehitykselle yllättävällä tavalla.
Opetustyönsä ohella Ville Komppa säveltää, sovittaa ja esiintyy klarinetistina, isännöi Tunne orkesterisi -yleisöluentosarjaa Musiikkitalossa sekä Espoon kulttuurikeskuksessa ja on tehnyt klassisen musiikin ohjelmia mm. Yleisradiolle.

Esitys pidetään suomeksi Zoom-videoneuvottelualustanvälityksellä.
Lämpimästi tervetuloa!

Esitys kyberturvallisuudesta.
Asiantuntija eversti Dr. Josef Schröfl –
www.hybridcoe.fi
 – Tiistaina 17.11.2020 klo 19:00.
Verkkotilaisuus Suomi-Itävalta Yhdistyksen ja The Finnish-Austrian Business Club jäsenille.
Mitä enemmän maailma digitalisoituu ja verkostoituu, sitä tärkeämmäksi kyberturvallisuusaspekti muodostuu. Internetissä piilee uudentyyppisiä vaaroja, jotka voivat aiheuttaa huomattavia vahinkoja sekä yrityksille että yksityishenkilöille. Tietoturvallisuuteen liittyvä aihe on siis ajankohtaisempi kuin koskaan aikaisemmin. Internet-tietoturvan lisäksi esitys kattaa myös muita keskeisiä tieto- ja viestintätekniikan näkökohtia.
Viime vuonna Wien-Schwechatin lentokenttä joutui tietoturvahyökkäyksen kohteeksi ja myös yleisellä tasolla lentoturvallisuus joutui kokemaan kyseisenkaltaista uhkaa. Tänä vuonna on tietoturva-hyökkäyksen kohteeksi joutunut Itävallan ulkoministeriö. On selvää, että yksikään ministeriö tai yritys ei ole turvassa tietoturva-hyökkäyksiltä. Ensimmäistä kertaa on pyydetty jopa Bundesheerin tukea verkkohyökkäyksen torjumiseksi.
Koronapandemian aikana teollisuusmaissa havaittiin yli 200 prosentin kasvu kyberhyökkäyksissä.
Itävaltalainen kyberturvallisuuden asiantuntija ja Helsingissä sijaitsevan Euroopan hybridiuhkien torjunnan osaamiskeskuksen strategia- ja puolustusvarajohtaja, eversti Dr. Josef Schröfl pitää meille esityksen tästä ajankohtaisesta aiheesta.
Esitys kattaa muun muassa:
– Uudet uhat, kuten väärät tiedotuskampanjat, väärennetyt uutiset, vaaleihin vaikuttaminen jne.
– Mahdolliset vaikutukset talouteen
– Mahdolliset vaikutukset Eurooppaan
– Varautumistason parantaminen
tällaisten uhkien torjumiseksi
– Esimerkkejä
– Kyberturvallisuus yleensä
Esitys pidetään saksaksi, mutta kalvot ovat englanninkielisiä. Esitys kestää noin puoli tuntia, jonka jälkeen on mahdollisuus esittää kysymyksiä ja jatkaa keskustelua näistä tärkeistä aiheista.