Milloin: 18.5.2021 klo 19:30
Zoom-linkki: https://zoom.us/j/91914132841

Saksankielinen verkkoesitys ”Vuoristovaellus ja vuorikiipeily Itävallan Alpeilla – ennen ja nyt”. Luvassa on erittäin mielenkiintoinen luento vuorikiipeilystä ja vuoristovaelluksesta Alpeilla sekä sen historiasta, ei vain urheilullisesta, mutta myös sosiaalisesta, kulttuurisesta, filosofisesta ja taloudellisestakin näkökulmasta. Puhujana saamme toivottaa tervetulleeksi kokeneen vuorikiipeilijän Dr. Ingrid Hayekin. Hän on vaeltanut myös Lapissa, niin kävellen kuin polkupyörälläkin sekä osallistunut myös Finlandia-hiihtoon. Skandinavia-faniksi ilmoittautuvana henkilönä hän osaa verrata Pohjolan ja Alppiseudun ulkoilukulttuureja keskenään. Hän on varapuheenjohtaja Itävallan Alpenverein-yhdistyksessä, johon kuuluu noin 601.000 jäsentä ja jonka tavoite on vuoristo-urheilun edistäminen. Yhdistys tarjoaa huomattavan infrastruktuurin: Se hallinnoi 231 mökkiä, 26.000 km polkuja ja yli 200 kiipeilymahdollisuutta. 25 000 vapaaehtoista henkilöä osallistuu aktiivisesti yhdistyksen toimintaan. Lisätietoja: www.alpenverein.at
Luento pidetään saksaksi, mutta kysymyksiä voi esittää myös suomen tai englannin kielellä.
Lämpimästi tervetuloa!